Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarné aktivity pro děti s mentálním postižením předškolního věku
Madudová, Barbora ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá výtvarnými aktivitami pro děti s mentálním postižením předškolního věku. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku, definuje mentální postižení a jeho etiologii, klasifikaci, symptomatologii a popisuje dítě s mentálním postižením předškolního věku. Dále je představen systém preprimárního vzdělávání v České republice, jsou shrnuty kurikulární dokumenty a legislativní předpisy zabývající se edukací dětí předškolního věku, je zde uvedena organizace i didaktika předškolního vzdělávání a edukační specifika děti s mentálním postižením. Praktická část vymezuje cíl práce, popisuje metodu a zařízení, kde byla uskutečněna praktická část, i výzkumný vzorek. Dále obsahuje přípravy výtvarných aktivit a podrobný popis průběhu jejich realizace. Cílem práce je vytvořit soubor výtvarných aktivit pro děti s mentálním postižením předškolního věku a následně jej realizovat v autentickém prostředí mateřské školy s cílem ověřit, zda jsou jednotlivé činnosti vhodné pro cílovou skupinu. Tato skutečnost je zjišťována metodou pozorováním, pro jejíž účely byla vypracována posuzovací škála sledující chování dětí během aktivit. Projevy byly shrnuty do tří kategorií: úroveň kladených požadavků, oblast zvolených pomůcek a míru poskytnuté dopomoci. Z pěti realizovaných výtvarných aktivit byly...
Osobnostní rozvoj žáků prostřednictvím výtvarných aktivit v praktické škole dvouleté
Koubská, Patricie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se snaží o porozumění a lepší vhled do dospívání a zajímá se o možnosti formování osobnosti mladého člověka s mentálním postižením. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží popsat rozvoj dílčích aspektů osobnosti u skupiny osob v Praktické škole dvouleté. Dílčí témata rozvoje osobnosti jsou rozpracovaná na základě průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do výtvarné výchovy, kde využívají přínosu umělecké činnosti, prožitku a reflexe jako formativního prvku při utváření osobní identity ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce popisuje cesty, které usnadňují sebepoznání, upevňují sebepojetí, působí oblasti psychohygieny a pomáhají odhalovat skryté potenciály, které zpřesňují a zaostřují životní směřování mladého člověka s mentálním postižením na prahu dospělosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osobnostní rozvoj žáků prostřednictvím výtvarných aktivit v praktické škole dvouleté
Koubská, Patricie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se snaží o porozumění a lepší vhled do dospívání a zajímá se o možnosti formování osobnosti mladého člověka s mentálním postižením. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží popsat rozvoj dílčích aspektů osobnosti u skupiny osob v Praktické škole dvouleté. Dílčí témata rozvoje osobnosti jsou rozpracovaná na základě průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do výtvarné výchovy, kde využívají přínosu umělecké činnosti, prožitku a reflexe jako formativního prvku při utváření osobní identity ve výchovně-vzdělávacím procesu. Práce popisuje cesty, které usnadňují sebepoznání, upevňují sebepojetí, působí oblasti psychohygieny a pomáhají odhalovat skryté potenciály, které zpřesňují a zaostřují životní směřování mladého člověka s mentálním postižením na prahu dospělosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.